سخنراني پدر طالقاني بر مزار دكتر مصدق + فيلمي كوتاه

taleghani-mosadeg

فيلم كوتاهي از سخنراني نماز جمعه مرحوم طالقاني را مي توانيد از اينجا دانلود كنيد

****

. . .مي گفتند كه مصدق بي دين است و به دين توجه ندارد . . .

مرحوم دكتر مصدق مي گفت: نه من مرد مدعي حكومت اسلامي هستم و نه مي خواهم هميشه حاكم و نخست وزير شما باشم. مجال بدهيد بگذاريد من قضيه نفت را حل كنم. . .

يادم هست روزي كه گفتگو بود در بين مردم كه مرحوم آيت الله كاشاني حمايت از زاهدي مي كند و توطئه اي در كار است. پنهاني رفتم منزل ايشان. او در اتاقش تنها بود، بريده اي از خربزه اي در دست داشت، بعنوان تعارف جلوي من گرفت گفتم حضرت آيت الله دارند زير پايت خربزه مي گذارند. مواظب باش!

برادران! فرزندان! چقدر انسان بايد تجربه بكند؟ كافي نيست؟ تجربه هاي گذشته كافي نيست؟ يك مقداري در خود بيني ها، گروه بيني ها، مردم بين باشيم. خدابين باشيم. خودمان را فراموش كنيم. آينده را بنگريم.

متن كامل سخنراني را از اينجا دانلود كنيد

9 پاسخ to “سخنراني پدر طالقاني بر مزار دكتر مصدق + فيلمي كوتاه”

  1. مصدق Says:

    سلام
    14 اسفند يعني 12 روز ديگه اهورا مزدا مياد و دكتــــر مصدق رو از پيش ما مي بره از پيش يه مشت مردم خائن و دورو .
    آدم وقتي اين جور چيزهارو مي خونه خيلي ناراحت ميشه,ما به مصدق ابرمرد تاريخ 200 ساله ايران چقدر ظلم كرديم و مي كنيم.
    چرا اين دولن مصدق رو خائن خطاب مي كنه چرا همان طور كه بود او را به مردم نشان نمي دهند ؟
    اگه اگر مصدق عبا بر تن مي كرد آيا باز هم اور را خائن خطاب مي كردند؟؟؟
    برادر جان دلم تنگ است , دلم مي سوزد از …
    فقط مي خواهم به مصدق بگويم :
    بالاي سرم عكس تو را نصب نمودم ,يعني كه سر من به فداي قدم تو

  2. nonoghalam Says:

    ممنون بابت توجهتان به وبلاگ بنده

    ————–
    خواهش ميكنم! وبلاگ بسيار خوبي داريد برايتان آرزوي موفقيت دارم.

  3. اسدی Says:

    سلام من هر چی تلاش کردم نشد کتابهای دکتر رو دانلود کنم فکر کنم لینکاتون مشکل دارن.با تشکر

    —————–
    سلام،
    من لينكها را چك كردم مشكلي ندارند. اگر لينك خاصي مشكل دارد در بخش مربوطه با كامنت مشخص كنيد تا رفع گردد. احتمالا مشكل از خط اينترنتي شما است. ظاهرا چند روزي است دوباره خطوط اينترنت در ايران مشكل دارند!

  4. فرید Says:

    با سلام وآرزوی داشتن سال نو خوب
    از مطالب به خصوص دانلود ها استفاده کردم.
    از شما متشکرم.
    موفق وسلامت باشید.
    خدا نگهدار.
    ————————
    سلام فريد جان
    براي شما هم سال خوبي آرزو ميكنم.
    و خوشحالم مطالب مفيد واقع شد.
    خدانگهدار.

  5. سایه Says:

    دستتون درد نکنه و خیلی ممنون بابت وبلاگ زیباتون جاوید و استوار در سایه اهورا مزدا باقی و سرزنده باشید

    ————–
    لطف داريد ممنونم!

  6. رضا Says:

    پی اد اف مشکل داره

    ———
    ممنون! چك ميكنم.

  7. پیمان Says:

    دلم تنگ است
    دلم می سوزد از باغی که می سوزد
    نه دیداری
    نه «بیداری» !
    نه دستی از سر یاری
    مرا آشفته می دارد، چنین آشفته بازاری !!!

    درود بر مصدق؛ سلام بر بازرگان


پاسخی بگذارید

