«شمع» دكتر شريعتي با صداي كويتي پور

كويتي پور نوحه خوان حماسي دوران جنگ، در آلبوم «غريبانه 2 » بخشهايي از شعر «شمع» شريعتي را با عنوان «ياران» سروده است. فايل صوتي «ياران» را ميتوانيد از اينجا دانلود كنيد. قابل ذكر است كه دكتر از شمع بعنوان تخلص خودش هم استفاده مي كرد (شريعتي مزيناني علي)! اينهم متن زيباي شعر شمع:

تا سحر ای شمع بر بالین من
امشب از بهر خدا بیدار باش

سایه غم ناگهان بر دل نشست
رحم کن امشب مرا غمخوار باش

کام امیدم بخون آغشته شد
تیرهای غم چنان بر دل نشست

کاندرین دریای مست زندگی
کشتی امید من بر گل نشست

آه ، ای یاران به فریادم رسید
ورنه مرگ امشب به فریادم رسد

ترسم آن شیرین تر از جانم ز راه
چون به دام مرگ افتادم ،رسد

گریه و فریاد بس کن شمع من
بر دل ریشم نمک، دیگر مپاش

قصه بیتابی دل پیش من
بیش از این دیگر مگو خاموش باش

جز تو ام ای مونس شب های تار
در جهان دیگر مرا یاری نماند

زآن همه یاران بجز دیدار مرگ
با کسی امید دیداری نماند

همدم من، مونس من، شمع من
جز توام در این جهان غمخوار کو؟

وندرین صحرای وحشت زای مرگ
وای بر من ، وای بر من،یار کو؟

اندرین زندان من ، امشب شمع من
دست خواهم شستن ازاین زندگی

تا که فردا همچو شیران بشکنند
ملتم زنجیر های بندگی

6 پاسخ to “«شمع» دكتر شريعتي با صداي كويتي پور”

  1. دی وانه Says:

    وااااااااااای قشنگ بود ببین من ای عاشقان رهو دو بار دانلود کردم ولی باز نشد با ان تا پلییر هم امتحان کردم باز نشد چکار کنم؟

    ———–
    اي عاشقان عصار با فرمت ram است بايد با real player اجرا كنيد.

  2. ابطحی Says:

    سلام
    آقای مهاجر

    برای بالاترین، نیاز به ایمیلتان دارم.

    اگر ممکن است در وبلاگم بگذارید.

    موفق باشید.

  3. دی وانه Says:

    ,وقتی که نظر رو تایید میکنی ولی جواب نمی دی یعنی چی؟یک سوال کاملا جدیه.

    —————-
    اگر توضيح خاصي داشتم عرض ميكنم در غير اينصورت اگر ميخواهيد نظرات بدون پاسختان را بعد از اين حذف كنم!

  4. دی وانه Says:

    اگر ميخواهيد نظرات بدون پاسختان را بعد از اين حذف كنم!
    وقتی دارم اینها رو مینویسم حسی بین سیمون دوبوار و مستر بین دارم اولی در مورد ساتر میگفت که :این مرد هر شب با یک زنه ومن حتی نمتونم بپرسم چرا؟و دومی همیشه همه چیرو برای همه توضیح میده بی اونکه بخوان ازش.
    حالا من پرسیدم «یعنی چه؟» و شما …. بیچاره پتک فقط در حیطه فیزیکی عمل میکنه.واقعا اسمش بد در رفته من یکی که خیلی چیز های دیگه می شسناسم بدتر از پتک طفلی!
    آه …
    اینجا ملک شماست ومن مهمان نا خونده .کار کوچیکش «حذفه «میتونید کان لم یکن تلقی کنید.
    یه دونه بیشتر نیستی .با هوای خوش نیومدم که با هوای سنگین برم.علت اینکه اینجا نوشتم اینه که یه حس شدید نیمذاره (شاید هم کلام های خاص خود شریعتی)که اون جا نظرم رو بنویسم.
    سایه من سنگین نیست مثل سایه درخت پر از خلل وفرجه. «راستی کجاییید؟»

    ———————————–
    از اين همه ابراز لطف ممنون!
    . . .
    من متوجه نميشوم اگر كسي پاسخي براي يك مطلب نداشته باشد بايد چه كند؟!
    بغير از مطالبي خاص (اغلب از شريعتي)، بسياري از مطالب ديگر كه در وبلاگ مي گذارم لزوما بطور كامل مورد تائيد من نيست. لذا عقيده من ربطي به اينكه فلاني از چي دفاع كرد يا نكرد ندارد. و پرس و جو در اين مورد كه عقيده ديگران چيست كار درستي نيست. . . ما عادت كرديم همه چيز را سياه و سفيد ببينيم! در شرابي كه خدا حرام ميكند منافعي مي بيند بعد مي گويد ضررش بيشتر است!
    من نه مدافع خوبي براي شريعتي هستم و نه مطالبم در حدي است كه معرف او باشد. شريعتي هم سايت دارد و هم مجموعه آثارش خوشبختانه در بيرون هست.

  5. الهام Says:

    خيلي خوب و عالي بود ولي نتونستم دانلود كنم

    ———————–
    ممنون، بار ديگر تلاش كنيد اگر نشد لطفا علتش را بنويسيد تا رفع كنم.

  6. jarchy Says:

    سلام
    مثل همیشه زیبا و جالب بود ممنونم از پستهای خوبی که میذارید.
    سلامت و پیروز باشید.🙂

    سلام
    ممنون
    با آرزوي بهترينها


پاسخی بگذارید

