كودكان خياباني – ناصر عبداللهي (كليپ)

لينك اول
لينك دوم

كودكان خياباني با صداي مر�وم ناصر عبداللهي

كودكان خياباني با صداي مرحوم ناصر عبداللهي

4 پاسخ to “كودكان خياباني – ناصر عبداللهي (كليپ)”

  1. دی وانه Says:

    ناپلئون بناپارت :

    مذهب چيزي است كه مانع كشته شدن پولدار بدست فقير ميشود .

    زندگی زمینی پر از اشتباه وخود خواهیه.

    ———————
    مذهب تيغ دو لبه است! ضمن اينكه اين حرف منتسب به ناپلئون به عملكرد مذهب مسيحي در اروپا بر مي گردد. اما شايد آيندگان هم با توجه به عملكرد مدعيان دروغين امروز دين در مورد اسلام همين قضاوت را بكنند. همين زمزمه هاي تقليدي كه عده اي سبك مغز مثل اكبر گنجي تكرار مي كنند.
    اسلام و بخصوص تشيع، يك تاريخ پر از افتخار و مبارزه با انواع ظلم دارد. امامان شيعه همه بدست متوليان دروغين مذهب كشته شده اند و مبارزه تشيع با مذهب افيوني از زمان علي شروع شده است.
    آنچه شريعتي در «مذهب عليه مذهب» مطرح ساخته پاسخي در خور به اين پرسش است.
    دوست عزيز براي قضاوت در خصوص دفاع اسلام از قشر ضعيف جامعه شما را به شنيدن سخنان خسرو گلسرخي كه خود يك كمونيست، و البته منصف، است دعوت مي كنم.

  2. دی وانه Says:

    خدای من .

    چقدر تند وتیز لطفا لبه این تیغ رو به طرف من نگیر یه کم آروم تر.

    معیار من از دین چیزیه که لمس میکنم ومیبینم .حداقل چیزی که من از تشیع جاری دیدم یه عالمه حرفای خوب وکلی اختلاف طبقاتیه.
    دوست عزیز هم خودتی.
    ——————
    دي وانه گرامي!
    سلام، من گمان نميكنم نكته اي آزار دهنده در كامنت قبلي متوجه شمابوده باشد. بهرحال اگر اينطور احساس كرديد متاسفم. نوشتم كه دعا نياز دارم! . . .
    معيار شما معيار محترم و واقعي است. اما من بين واقعيت و سوء استفاده از دين توسط آدمها با حقيقت آن فرق مي بينم. ضمن اينكه اين دين در ابتدا و در طول تاريخ عملكردهاي متفاوتي داشته است. واقعيت اينست كه مهم اينه كه دين در دست كي باشد. آدمها همه چيز را در حد خودشان مي خواهند. يك وقت همين اسلام منحرف شده تاريخي خود منشا و يا حداقل يكي از عوامل تاثير گذار رنسانس غرب مي شود و يك وقت هم دست طالبان و امام جمعه اروميه و مشهد و . . . در حد يك چيز مبتذل در مي آيد. . .
    اينهم فرازهايي از دفاعيات گلسرخي در دفاع از اسلام «جاري»:
    ان‌الحياة عقيده و جهاد. سخنم را با گفته‌اي از مولاحسين شهيد بزرگ خلق‌هاي خاورميانه آغاز مي‌كنم. من كه يك ماركسيست-لنينيست هستم براي نخستين بار عدالت اجتماعي را در مكتب اسلام جستم و آنگاه به سوسياليسم رسيدم. . . .هنگامي‌كه ماركس مي‌گويد: ؛در يك جامعه طبقاتي ثروت در سويي انباشته مي‌شود و فقر و گرسنگي و فلاكت در سوئي ديگر در حاليكه مولد ثروت طبقه محروم است ؛ و مولا علي مي‌گويد؛ قصري برپا نمي‌شود مگر آن‌كه هزاران نفر فقير گردند؛ نزديكي‌هاي بسياري وجود دارد چنين است كه مي‌توان در اين تاريخ از مولا علي به عنوان نخستين سوسياليست جهان نام برد و نيز از سلمان پارسي‌ها و اباذر غفاري‌ها. . . .
    زندگي مولاحسين نمودار زندگي كنوني ماست كه جان بر كف براي خلق‌هاي محروم ميهن خود در اين دادگاه محاكمه مي‌شويم. او در اقليت بود و يزيد،بارگاه،قشون،حكومت و قدرت داشت. او ايستاد و شهيد شد هر چند يزيد گوشه‌اي از تاريخ را اشغال كرد ولي آن‌چه كه در تداوم تاريخ تكرار شد راه مولا حسين و پايداري او بود،‌نه حكومت يزيد. آن‌چه را خلق‌ها تكرار كردند و مي‌كنند راه مولا حسين است. بدينگونه است كه در يك جامعه ماركسيستي اسلام حقيقي بعنوان يك روبنا قابل توجيه است و ما نيز چنين اسلامي را اسلام حسيني و اسلام علي تاييد مي‌كنيم. . .

  3. jarchy Says:

    سلام
    خدایش بیامرزد.
    سلامت و پیروز بای.🙂

    ————-

    سلام
    ممنون از اينكه سرزديد.
    شما هم سلامت باشيد

  4. دی وانه Says:

    بحث کنم؟ یا نه؟
    بگذریم.داشته های ذهنی من هرچی که هست(از دین)بی رنگ میشه وقتی نوشته های تورو میخونم.فقط بعضی از کیو ها منو بهم میریزه.
    من اینجا یاد دوستهای مذهبی گذشته ام (و حالی که کم میبینمشون )می افتم .
    اینجا برای من خیلی عزیزه.

    در ضمن من اسلام کور رو به انواع کمون جات اقلیت واکثریت و…. ترجیح میدم هر کی فقیر بود که کمونیست نیست که.

    ——————–
    اين وبلاگ براي بحثه! اما شايد پاسخهاي من هم بعضي وقتها تند باشه ولي سعي ميكنم اينطور نشه!!
    خوشحالم كه مطالب اينجا رو دوست داري… مذهب و مذهبي واقعي با اين چيزهايي كه آغشته به سياست شده و مذهب صرفا براي توجيه وضع موجود استفاده ميشه و پشت سنگر مذهب هر كاري ميكنند فاصله داره.
    من گمانم اينست كه اين يك دوره گذره … اميدوارم


پاسخی بگذارید

