كوير / دكتر علي شريعتي

شريعتي كويردر اوج آگاهي، آدمي خود را زنداني چهار «زندگي» مي­يابد: «طبيعت»، «تاريخ»، «جامعه»، و «خويش»! و سخن گفتن از «معاني و عواطف» و «دردها و نيازها» ي آدمي است، كه در هر يك از اين چهار زندگيش، بر گونه ايست: گاه در «هستي» سخن مي­گويد، سخنش فلسفه است، گاه در تاريخ و سخنش انسان است؛ گاه در جامعه و سخنش سياست و گاه در خويشتن و سخنش شعر.

دانلود فايل مقاله كوير (اسكن شده)

دانلود كتاب كوير (تايپ مجدد 7 مقاله اول: كوير، كاريز، نامه اي به دوستم، دوست داشتن از عشق برتر است، معبودهاي من، تراژدي الهي، در باغ ابسرواتور- منبع)

نوشته شده در كتاب, شريعتي. 22 Comments »

22 پاسخ to “كوير / دكتر علي شريعتي”

  1. علی.ف از قم Says:

    دوست دارم بیشتر با شما آشنا شوم. ساکن آمریکا هستید؟ در ضمن، حزب جمهوری پس از فارسی از حبیبی حمایت کرد نه بنی صدر. جامعه روحانیت مبارز بود که از بنی صدر پشتیبانی می کرد

  2. siavash Says:

    عاشق دیالوگهای شریعتی هستم خدایش بیامرزد

  3. arash Says:

    ah ke agl inhara nemifahmad

  4. عباس Says:

    سلام
    دست شما درد نکنه
    روحت شاد دکتر شهید
    اگه یه انسان کامل بوده باشه
    فقط دکتر رو میشه گفت

  5. Mojtaba Says:

    سلام
    دمت گرم
    من دارم زندگی و کتابهای شزیعتی رو زیرو رو میکنم و خسته هم نمیشم.
    جالب اینه که قبل از این تو عمرم کتاب غیر درسی نخونده بودم.
    درسی هم بزور میخوندم ولی حالا ….

  6. عباس Says:

    سلام
    من که پریشانم مهاجر جان
    منم میخوام مهاجر بشم مثل شما….
    دوست دارم از طریق تماس تلفنی بیشتر بشناسمتون
    ایمیل من هست خدمتتون
    میل بدین حتما،تا شماره تلفن تقدیم کنم
    من تو حرفهای دکتر گم شدم
    یه بار هبوطم یه بار کویر و گاهن غرق در ما متهمیم…..
    چه کنم که دکتر هزاران سال از افکار ما جلو تر بودن و ما بعد مرگ هم هنوز متولد نشدیم!!!!
    عباس
    ————–

    سلام، ممنون از لطفتون. با شما در مورد شريعتي هم عقيده هستم. او يك انسان به تمام معنا بود و براي بسياري از ما در اين زمانه خود يك اسطوره بود.
    ممنون ميشوم اگر مطلبي داشتيد از طريق همين وبلاگ بفرمائيد.
    موفق باشيد

  7. حاج امیر Says:

    سخنان شریعیتی را دوست دام

  8. بینام Says:

    سلام میدم به همه دوستانی که خالصانه اینقدر به دکتر شریعتی و آثارش عشق می ورزن
    برای منم خیلی حرفاش جذابن چه شبها که تا صبح پای کتاباش نشستم و لذت بردم وفکر کردم.
    اما دکتر خودش هم معتقد به این همه القابی که الان بهش میدن نبوده.
    اون معتقد بود(البته این نظر منه)که آدما اشتباه میکنن اما باید جسارت این را داشت که راه نو را برگزید و اشتباهات خود را هم پذیرفت.به قول خودش باید عصیانگر بود.
    بیاید به خودمون جسارت بدیم و وبا همه بزرگیش بعضی وقتها دکتر را توی ذهن خودمون نقد کنیم .
    دوست دار شما و دوست دار دکتر شریعتی

    —————-
    سلام دوست عزيز،
    تو اين كشور فقط شريعتي نيست كه انسان است و جايز الخطا! اين توصيه را به بقيه نيز بفرمائيد كه مشتي سنت پوسيده قرون تاريك را به اسم دين و شريعت به خورد مردم ميدهند و بعد از گذشت 30 سال از انقلاب دعوت كننده به خرافه و تباهي هستند. حقوق اوليه انسانها را بنام دين سلب ميكنند و خود را واسطه خدا و خلق كرده اند.
    شريعتي انساني بود پيوسته در حركت و پويايي و پيامش مبارزه با بت سازي و سكون! مهم اين نيست كه چقدر عيب و ايراد داشته و يا نداشته، مهم اين است كه راهي كه شريعتي به روي انسانها گشود راه آزادي، روشنگري و روشنايي و فلاح انسانها است.
    آينده از آن شريعتي و راه اوست

  9. محمد دوستدار علي Says:

    خدا كنه مردم حرفاتو بشنوند و عمل كنند.

  10. Sajjad Says:

    مرسی دستتون درد نکنه آخه اینجا ما دسترسی به کتاباش نداریم.فدات

  11. یک دوست Says:

    سلام
    نمیدونید چقدر دنبال دانلود این کتاب گشتم و پیدا نمیکردم . خداییش دستتون درد نکنه.
    موفق و پیروز باشید
    یا حق

  12. عباس Says:

    سلام
    من دارم گریه میکنم
    دکتر توتم منه
    ایمان و اعتقاد منه
    همه منه دکتر
    ای کاش میشد برای یک بار هم که شده سر خاکت بیام و درد دلمو بگم دکتر
    فدای این همه حس پاک مقدس شما دکتر کبیر
    ای کاش های زیادی دارم
    در روزگار جهل،شعور؛ خود جرم است………
    دکتر علی شریعتی
    راستی سلام مجدد مهاج محترم
    عباس

  13. سما Says:

    سلام
    زیباترین سلام به تو دوست عزیز
    امروز دلم برای خودم می سوزد……برای این همه سرگردانی و البته سرگرانی……مینویسم برای حرمت دل…تا که شاید…..آه که بر می آورم…انگار پوست می اندازم…انگار تمام خودم را بالا می آورم…انگار من میشود فریاد….تمام من می شود فریاد…دوست عزیز میدانم…که می دانی ….تمام من را…..می فهمی ….
    ————–

    سلام و درود بر شما با اين همه احساس پاك و زيبا!

  14. sajad Says:

    harfi baraye goftan nadaram
    faghat mikham begam
    harchi bishtar shariatiro mifahmam bishtar mifahmam ke hichi nemifahmam

  15. محسن Says:

    دوستان: وقتی خودم را در برابر نوشته های دکتر قرار میدم احساس یک متلاشی شدن میکنم و شرمگین از خود.
    او هرگز واقعیت را به پای منفعت و مصلحت فدا نکرد تا ابوذر زمان خود باشد.
    کتابها و سخنرانیهای ایشان هر انسانی را به (در خود فرو رفتن) وا میدارد.
    ایشان در یکی از سخنان خود با استدلال بر اینکه میوه ممنوعه ای که حضرت آدم را از بهشت رانده بود چیزی جز (آگاهی) نبوده است مرا سالهاست که به فکر و تامل در این زمینه وا داشته است.
    او هرگز از مرید و مراد بازی استقبال نکرد و هرگز خود را بت جوانان ننمود و اکنون کسانی که خود را بت مسلمین مینامند و از اسلام ناب محمدی دم میزنند حتی حاضر نیستند که کوچکترین نامی از ایشان در تاریخ انقلاب برده شود. براستی چرا؟ چرا اینقدر هنوز از او و سخنرانیها و کتابهای او در هراسند؟!!!!
    ای علی:
    توانایی شناخت تو را از مغزهای ما برده اند و گرنه مرا با تو سرشته اند …
    روحت شاد و راهت پر رهرو باد.

  16. نوید عشق Says:

    جایگاه انسانیت قلب خاموش اوست.نه ذهن وراجش.(پیش از انکه بیندیشی چه بگویی.بیندیش چه گفته ام)

  17. رویا Says:

    واقعا زیباست. خسته نباشیددددددد

  18. ساغر Says:

    مگه ميشه شريعتي را توصيف كرد؟
    شريعتي منو غرق نوشته هاش كرد شريعتي راه زندگي رو بهم نشون داد
    روحش شاد يادش گرامي

  19. مرجان Says:

    باور کنید خیلی دیوونشم،با شعر سوتک خیلی زندگی کردم

  20. پیمان Says:

    مردن اگر خوب انجام شود دیگران کار کار را تمام خواهند کرد.دکتر

  21. ناشناس Says:

    لطفا شعر سكوت را بزاريد


پاسخی بگذارید

