شریعتی هنوز دفن نشده است!

آرامگاهبرنا: سوسن شریعتی در مراسم یادبود دكتر علی شریعتی در پاسخ به سوالی در زمینه انتقال جسد دکتر شریعتی به ایران گفت: برخلاف تصورات موجود در جامعه پیکر دکتر شریعتی هنوز به خاک سپرده نشده است، در واقع پیکر ایشان کنار مرقد مطهر حضرت زینب علیه السلام در حال نگهداری است و تا کنون تمام تلاشهای ما برای انتقال پیکر ایشان به ایران ناتمام باقی مانده است و حتی یکبار شهرداری تهران اعلام کرد که دفن دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد که بنا بر وصیت ایشان انجام می شد، مشکلات زیست محیطی دارد اما من امیدوارم بالاخره زمانی پیکر دکتر شریعتی در ایران دفن می شود.
سوسن شریعتی در پاسخ به سوالی در مورد توجه فراگیر طی چند سال اخیر به دکتر شریعتی در ایران و به خصوص در بین جوانان نیز گفت: متاسفانه چارچوب درستی برای نقد تفکرات دکتر شریعتی در ایران وجود ندارد. بسیاری متعصبانه از او دفاع می کنند و برخی دیگر او را متعصبانه طرد می کنند. بنابراین هنوز ما از نقد صحیح دکتر شریعتی فاصله بسیاری داریم و البته برای رسیدن به آن باید مسیر طولانی را طی کنیم.

منبع خبر اينجا است

نوشته شده در شريعتي. 10 Comments »

10 پاسخ to “شریعتی هنوز دفن نشده است!”

  1. علي Says:

    من هم امیدوارم قبر شریعتی رو هر چه زودتر به ایران منتقل کنن.

  2. مهدي Says:

    به نام خدا
    سلام
    اميدوارم كه هرچه زود تر اين بزرگ به ايران بازگردند….

  3. امير Says:

    من عاشق شريعتي و كتب اين عزيز هستم
    و به ايشان خيلي ارادت دارم
    راشتش اولين بار 5 سال پيش با خواندن اي جمله از ايشان از عاشقانش شدم

    من رقص دختران هندی را بیشتر از نماز پدر و مادرم دوست دارم. چون آنها از روی عشق و علاقه می رقصند ولی پدر و مادرم از روی عادت نماز می خوانند

    روحش شاد …..

  4. rrkh Says:

    سلام!
    اتفاقا من عقیده دارم که توی این شرایط ، پیکر دکتر نباید بیاد ایران!
    بیاد چی کار؟
    قبلا شخصی با نام پویا.ک ، توی سایت خودش یک مقاله زیبایی نوشته بود!
    بعد از یک مدت سایتش خراب شد و تا الان خرابه!
    به ایمیل هاش هم جواب نمیده!
    البته بعضی از مقاله هاش توی شرقیان و سایت اطلاعات دات نت ، هستش!

    موفق باشید

  5. H.M Says:

    کمال تاسف است برای تمامی ماایرانیان که همیشه مزدانسان های زحمتکش وجاودان را اینگونه به ریشخند گرفته ایم….البته همین که یاد معلم شهید زنده است باز جای شکرش باقی است و او هیچگاه نخواهد مرد

  6. مانی Says:

    .امید است این عزیز که همیشه برای ما زنده است در خاک خود دفن گردد تا ذرات بدن آن بزرگ قسمتی از خاک وطن را تشکیل دهد

  7. حامد Says:

    چه فرقی داره که قبر شریعتی کجا باشه ؟؟؟ کی میخواهیم از مرده پرستی و قبر پرستی دست بکشیم – کتابهای دکتر موجود هست بهتر نیست کتاباشو بخونیم و تفکر کنیم ؟؟؟

    —————
    سلام،
    حتما همينطور است كه نوشته ايد. خواندن كتابها و تفكر با ارزشتر است.
    اما دوست خوبم اين حق هر انسان است كه در خاك وطنش دفن شود و دوستدارانش به زيارت او دسترسي داشته باشند. اين نه تنها هيچ منافاتي با مطالعه و تفكر ندارد بلكه در جهت ايجاد انگيزه بيشتر در اين مسير است.

  8. ho Says:

    فکر کنم در اسلام همیشه شیعه باید دغدغه دیدار امامان خودرا داشته باشند مگر فاطمه نبود مگر امام حسن نبود مگر…………………این شهید جاودان هم سرنوشتی همانند امامان خود دارد.

  9. نادر Says:

    سلام لطفا مرا جهت دستيابى به سايت دانلود ترجمه انگليسى كتابهاى شريعتى راهنمايى بفرماييد


پاسخی بگذارید

