متن كامل توتم پرستي دكتر شريعتي

قلم توتم من است، امانت روح القدس من است، وديعه مريم پاك من است، صليب مقدس من است. در وفاي او، اسير قيصر نمي شوم، زر خريد يهود نمي شوم، تسليم فريسيان نمي شوم. بگذار بر قامت بلند و راستين قلمم به صليبم كشند، به چهار ميخم بكوبند، تا او كه استوانه حياتم بوده است، صليب مرگم شود، شاهد رسالتم گردد، گواه شهادتم باشد، تا خدا ببيند كه به نامجويي بر قلمم بالا نرفته ام، تا خلق بداند كه به كامجويي بر سفره گوشت حرام توتمم ننشسته ام، تا زر بداند و زور بداند و تزوير بداند، كه امانت خدا را فرعونيان نمي توانند از من گرفت، وديعه عشق را قارونيان نمي توانند از من خريد و يادگار رسالت را بلعميان نمي توانند از من ربود. . .
. . . هر كسي را، هر قبيله اي را توتمي است، توتم من قلم است.
قلم زبان خدا است، قلم امانت آدم است، قلم وديعه عشق است، هر كسي را توتمي است،
و قلم توتم من است.
و قلم توتم ما است.

لطفا براي دانلود اينجا را كليك كنيد

نوشته شده در كتاب, شريعتي. 9 Comments »

9 پاسخ to “متن كامل توتم پرستي دكتر شريعتي”

  1. Kaveh Says:

    جملات بالا یکی از اولین چیزهایی بود که از شریعتی خونده بودم و هر وقت دوباره می خونمشون من رو یاد خاطرات دوران راهنمایی میندازه.

  2. ehsan1233 Says:

    agha gol kshti miduni chan vaght donbalesh budam ?

  3. دی وانه Says:

    پیداش کردم با سرچ گوگل.

    ——————-

    اسكن شده است شايد كيفيت خوبي نداشته باشد. بهرحال اميدوارم از خواندنش لذت ببري.

  4. دی وانه Says:

    مرسی . خیلی خوب بود دارم نشخوارش میکنم.ای کاش…

  5. ابراهیم Says:

    من زمانی که این متن رو خوندم واقعا شیفته شریعتی و گفتارش شدم
    سخن جان پل سارتر: من مذهبی ندارم اگر مذهبی داشته باشم مذهبم شریعتی است.
    ———————-

    در جلسه اي سارتر تعريف و پيش بيني ديگري نيز از شريعتي در خصوص اينكه او تحول بزرگي در خاورميانه و جهان اسلام خواهد آفريد كرده است! سارتر در خصوص شريعتي گفته: «او ستاره اي است كه از شرق طلوع خواهد كرد!»
    مطلب كامل را بعدا پيدا كردم در وبلاگ خواهم گذاشت.

  6. مریم Says:

    بسیار تاثیر گذار وعالی بود از شما بی نهایت متشکرم

    ————-
    ممنون از شما.

  7. مهدی Says:

    تشکر فراوان به خاطر فعالیتت

  8. کوشا Says:

    سلام ممنون از این حرکت قشنگتون واقعا عالیه . کتابای دیگه شریعتی رو هم اگه بذارین عالی تر هم میشه. مرسی از لطفتون


پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

